2012-11-01 / 20:31:27 / The world is small (Pågående)

Prolog / The world is small

 7 April / Jag sprang med skrivboken i handen mot bryggan, den mest älskade platsen där jag kan rensa tankarna.
Vädret var inte toppen men jag skulle kunna komma hem utan att bli våt, så det syftade jag mest på.
När jag väl var framme satte jag mig försiktigt i slutet av bryggan, efterssom det var låggrunt kunde mina fötter mötas av den havssalta vattnet som sköljde mina fötter. Jag tog fram boken och bläddrade till en tom sida och började kladda hjärtan vid kanterna samtidigt som jag tänkte på vad som skulle kladdas ner i boken.
jag kladdade ner en rubrik vid namn: Pink cloudy
Sedan kladdade jag snabbt ner lite text och målade lite i kanten av pappret.
Mitt liv känns som skit, det är det mitt liv består av att gå till skolan, hjälpa mamma, sitta här. Gud vad skönt att vi ska flytta, jag orkar inte med denna stad.
När jag hade skrivit en hyfsat lång text av mina känslor slog jag ihop boken och styrde stegen mot huset, det förvånar mig inte om jag suttit i några timmar och grubblat om mitt liv. När jag gick in i huset drog jag av mig skorna och slängde jackan på soffan. Mamma satt i vardagsrummet och kollade på idol, så jag fick smyga in i mitt rum, som var på andra våningen. Jag försökte motvilligt komma ihåg vilka trappsteg som knarrade som mest men när jag tänkt ett tag valde jag att hoppa så högt som möjligt för att trampa på så lite på trappan. När jag hade hoppat vid ett steg, och det var ganska långt upp, mamma som alltid ville ha så lång trappa förstod jag inte.
Jag kom fel på brädan och tappade balansen för några sekunder men snabbt fick jag tillbaka den jag fick typ en liten chock och gick som vanligt och när jag just var framme på andra våningen knarrade det som tusan.
"Dione!" ropade mamma från nedrevåningen, antingen skulle jag få skäll eller ville hon vara med mig.
Jag stampade ner med tunga steg till mamma, hon log med hela ansiktet så det borde vara något roligt.
"Du minns när du var liten, då jag sjöng för dig och du sjöng alltid efter? Eller när du står i dushen och sjunger dina favoritlåtar?" Hon sa det så snabbt att jag fick tänka  lite efter, när jag fattat vad hon sade så nickade jag försiktigt.
"Du vet jag fixade till lite och Hollywood Records skulle vilja ha ett kontrakt med dig." Jag fick smälta in allt hon nyss sadeoch blev i chock, jovisst jag är överlycklig men ändå sur på mamma. det är fan mig vi snackar om och det gäller mig. Mamma var så glad så jag pressade fram ett leende.
Hon kände mig så väl och kollade bekymrat mot mig.
"Är det något fel?" frågade hon vänligt och jag svarade med en skakning på huvudet. Jag slappnade av lite och tänkte istället på det positiva. Jag log nu ett stort leende mot mamma som inte var falskt.
 
 
 

Postat av: Ewweh

Awesome :D<3 d är så f'cking bra på att skriva<3

2012-07-23 @ 22:53:33
Postat av: zendayablogg

SV: Visst. Kommentera på min blogg när du har gjort det så gör jag det med. Jättebra novell förresten! :)

2012-07-24 @ 01:08:17
URL: http://zendayadaily.blogg.se
Postat av: ronja

Åååååh! Såå sjukt bra! Snääälla sluta aldrig denna novell!
Du är bäst på att skriva!!! <3

2012-07-24 @ 10:48:38
Postat av: Ida

Jag kanske till och med börjar följa novellen, bra handling!

2012-07-25 @ 14:33:11
URL: http://juustinbbieberstory.blogg.se/
Postat av: Ida

också bra prolog!

2012-07-25 @ 14:33:34
URL: http://juustinbbieberstory.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: